El Consell d’Ususaris del Transport de Catalunya ha participat en el Consell Rector per a la promoció de la Comunitat Portuària de Barcelona i desenvolupament del Pla Estratègic.
I parlant en nom dels carregadors, representant el Consell d’Usuaris del Transport de Catalunya, hem aprofitat l’oportunitat per posar de manifest un problema que pateixen les empreses importadores i exportadores, concretament en transport marítim per contenidor.
Fa uns dies, vam enviat un escrit a l’Autoritat Portuària de Barcelona sol·licitant-los l’increment de dos dies lliures d’ocupacions de moll, a més dels 5 que disposem actualment, per diferents motius.
Alguns són:
- Perquè els vaixells necessiten, com a mínim, 2 dies més per operar la descàrrega i la càrrega
- Per l’obligació per part de la majoria dels consignataris/navilieres de contractar-los el transport fins a destinació final, sense aportar valor afegit i amb ineficiència
- I per la no acceptació d’ordres de transport per part d’alguns consignataris/navilieres fins que la operativa del vaixell hagi acabat
Tot plegat fa que els 5 dies lliures d’ocupacions de moll siguin insuficients i a partir d’aquí es generen costos que ha de pagar el carregador, si vol rebre la mercaderia.
Tenim la confiança de que l’Autoritat Portuària ens ajudarà a treure aquesta ineficiència pels carregadors que es genera aliena a la seva voluntat.
Seguirem informant de les novetats que pugui aportar qualsevol de les parts implicades.